Kirish Ro'yxatdan o'tish
22/11 16:00 Neftchi 2-0 Nasaf
22/11 18:15 Qizilqum 1-5 Navbahor
23/11 01:00 Xetafe 2-0 Valyadolid
23/11 15:00 Olimpik 0-0 Bunyodkor
23/11 17:15 Andijon - Dinamo
23/11 17:30 Lester - Chelsi
23/11 18:00 Valensiya - Betis
23/11 19:00 Verona - Inter
23/11 20:00 Bornmut - Brayton
23/11 20:00 Arsenal - Nottingem Forest
23/11 20:00 Aston Villa - Kristal Pelas
23/11 20:00 Everton - Brentford
23/11 20:00 Fulhem - Vulverhempton
23/11 20:15 Atletiko - Alaves
23/11 22:00 Milan - Yuventus
23/11 22:30 Manchester Siti - Tottenhem
23/11 22:30 Las-Palmas - Malyorka
23/11 22:30 Jirona - Espanyol
24/11 00:45 Parma - Atalanta
24/11 01:00 Selta - Barselona
24/11 15:00 Metallurg - Surxon
24/11 16:30 Jenoa - Kalyari
24/11 17:15 So‘g‘diyona - Lokomotiv
24/11 18:00 Osasuna - Vilyarreal
24/11 19:00 Sautgempton - Liverpul
24/11 19:00 Torino - Monsa
24/11 19:00 Komo - Fiorentina
24/11 20:15 Sevilya - Rayo Valyekano
24/11 21:30 Ipsvich - Man. Yunayted
24/11 22:00 Napoli - Roma
24/11 22:30 Leganes - Real Madrid

Premyer-liga klublari muxlislarni mijozlar bilan almashtirishni orzu qilmoqda

Premyer-liga klublari muxlislarni mijozlar bilan almashtirishni orzu qilmoqda

Baho:
+ | -1

Angliyalik muxlislar chiptalar narxining oshishidan charchadi

Mavzu muammosi aniq. Har doim ham asosli baholarning oshishi milliardlab odamlarning istiqbollarini o‘ldiradi. Premyer-ligaga chiptalar narxini - elita o‘yin-kulgilarini oziq-ovqat va benzin narxlari bilan solishtirish noto‘g‘ri bo‘lsa-da, mavzu hatto ko‘ngilochar sektor uchun ham dolzarbdir. Agar Premyer-liganing barcha klublarini aqlli odamlar boshqarganida, ahmoqona xarajatlar kamroq bo‘lardi. Katta yo‘qotishlar klublarni tomoshabinlar cho‘ntagidan pul chiqarish yo‘llarini izlashga majbur qiladi. Va Angliyada hamma ham boy emas.

Qolaversa, muxlislar jamoa muvaffaqiyatining muhim tarkibiy qismidir. "Liverpul" va "Atalanta" o‘rtasidagi o‘yinda abonement va o‘yinlar uchun chiptalar narxi oshishiga norozilik sifatida "qizillar" muxlislari bayroqlardan voz kechishdi. Bu kichik narsadek tuyuladi, lekin o‘yinchilarning to‘g‘ri kayfiyati uchun atrof-muhit shunchalik muhim - tabiatan deyarli refleksli, bu kutilmagan natijaga ta’sir qilishi mumkin.

G‘azablangan Roy Kin o‘yinchi bo‘lganida, haqiqiy muxlislarni Angliyada deyilganidek, "plastmassa"larga - ya’ni pulli sayyohlarga almashtirish muammosini tasvirlab berdi: "Safardagi muxlislarimiz ajoyib, men ularni qattiq muxlislar deb atashim mumkin. Ammo uyda odamlar bir necha stakan ichishadi, qisqichbaqali sendvichni yeyishadi va maydondagi voqealarga zaif munosabatda bo‘lishadi".

Oradan chorak asr o‘tib, “Manchester Yunayted”ning yangi hammuallifi, milliarder ser Jim Retkliff o‘z rejalarini yashirmaydi: "Kelajakda siz shunchaki futbol o‘yiniga borib, o‘yinni tomosha qilib, uyga qaytmaysiz. "Kamp Nou" va "Santyago Bernabeu"da ko‘rsatilganidek, kelajak o‘yin-kulgini ta’minlash va butun bir kampus yaratishdadir".

Siz gazak yeyishingiz, ekranlarda biror narsa tomosha qilishingiz, xarid qilishingiz mumkin. Agar odamlar tanaffus vaqtida arzon burger va ichimlik sotib olish o‘rniga bir necha soat qolib, ko‘proq pul sarflasa, bu hamma uchun yutuq. Muxlislar yangi bo‘sh vaqtga ega bo‘lishadi va klub futbolchilarni sotib olishi mumkin.

Hammasi yaxshi bo‘lardi, ammo tadbirda vaqtni uzaytirish bo‘yicha Amerika modelining joriy etilishi klublar va uyushgan muxlislar o‘rtasidagi keskinlik kuchaygan davrga to‘g‘ri keldi. "Tottenxem", "Fulxem" va "Manchester Siti" muxlislari shu yilning bahorida norozilik namoyishlarini o‘tkazishdi. Ularning ta’kidlashicha, klublar iqtisodiy jihatdan qiyin paytlarda o‘z sadoqatini suiiste’mol qilmoqda.

Munozara Premyer-liga klublari dunyoning turli burchaklaridan boy odamlarning kelishidan pul ishlash istagi va mahalliy muxlislarni tinchlantirish zarurati bilan kurashayotgan bir paytda yuzaga keladi. Odamlar klub xo‘jayinlarining pirovard maqsadi kambag‘al tomoshabinni ishchi kasbga majburlash va uning o‘rniga zerikarli xorijliklarni qo‘yish deb hisoblashadi. U juda ko‘p pulni atributlar va qimmatbaho ovqatlarga sarflaydi, lekin ular gol urganlaridagina telefonidan boshini ko‘taradi, chunki u sizning bu futbolingizdan hech narsani tushunmaydi.

Ijtimoiy tarmoqlar uchun stadiondan selfi uchun pul to‘layotgan o‘sha tomoshabinlar. "Luton"ga qarshi o‘yinda "Tottenxem" muxlislari 65-daqiqada norozilik sifatida maydonga yuz o‘girishdi. Sababi, ochko‘z "shporlar" egalarining 65 yoshdan oshgan muxlislar uchun imtiyozlarni olib tashlash qarori. "Tottenxem" allaqachon mamlakatdagi ikkinchi eng qimmat abonementga ega. Hattoki "Manchester Siti" ultrasi o‘z o‘yinida banner ochib berdi: "Rekord daromad, lekin rekord narxlar. Bizning sadoqatimizdan foydalanmang!"

London klubi boshliqlari eng takabbur

"Arsenal" yigirma mavsum oldin so‘nggi chempionligini nishonlagan va "Tottenxem" hech qachon Premyer-ligada birinchi bo‘lmagan. Shu bilan birga, "kanonirlar" o‘yini uchun eng arzon abonement chiptasi yettita Premyer-liga klubi o‘yinlari uchun eng elita abonementlaridan qimmatroq. Yuqori nuqtada, "kanonirlar", "shporlar" va qolganlar o‘rtasidagi farq 800 funtdan oshadi. “Fulxem” esa boshqacha hikoyaga ega. Ular elita abonementlari narxini mavsum uchun 3000 funt sterlingga ko‘tarishdi. Shuningdek, ular stadionda basseyn bo‘lishini xohlashadi.

Premyer-liganing yigirmata klubidan 17tasi abonement chiptalari narxining oshishini e’lon qildi. Siz 1073 funt sterlingdan kamroq narxda "Arsenal" abonementini sotib ololmaysiz va bu o‘rindiqlarni topish juda qiyin. Ammo muxlislar o‘yin kunlarida gigantlar reklama va homiylik shartnomalari bilan solishtirganda katta daromadga ega emasligini haqli ravishda ta’kidlashadi. Stadiondagi muxlislarning cho‘ntagiga tushish istagi klublar daromadini oshirmaydi, shunda qarzlar shakllanmaydi. Bu dunyoda yadroviy suv osti kemalarining mashhurligiga asoslangan sof takabburlik.

Boy tomoshabinlarga pul tikish. Klublar o‘rindiqlarni 5000 funt sterlingga taklif qilishadi. “Avtograf” xizmati mavjud bo‘lib, u yerda 4200 ga klub afsonasi bilan tanishasiz va o‘yinchilarning shisha tunnel orqali chiqishlarini tomosha qilasiz. 4000 funt sterling evaziga "Vest Xem" London tirbandligidan qochish uchun o‘yinga vertolyotda sayohat qilishni taklif qilmoqda. Oddiy chiptalar, garchi ularni olish qiyin bo‘lsa ham - juda oz sonli sotuvda qolmoqda, shuningdek, har yili qimmatlashadi. Hatto muntazam a’zolik to‘lovlari ham xaridni kafolatlamaydi.

Agar La Ligada bitta o‘yin uchun eng qimmat chipta 91 yevro bo‘lsa, "Chelsi" 280 yevro so‘raydi. Jamoaning o‘yin darajasi va iqtidorli futbolchilarning regressiyasini hisobga olsak, bu hatto badavlat yigitlar uchun ham bir o‘yin uchun 28 mln so‘mni tashkil qiladi; A Seriyada 40 yevroga munosib stadionga kirishingiz mumkin, Bundesligadagi eng arzon abonement esa atigi 240 yevro. "Chelsi" bitta o‘yin uchun chipta so‘raganidan arzonroq. Sport chiptalarini sotish tizimi butunlay boshqacha bo‘lgan AQSH bilan solishtirish ham noto‘g‘ri.

Xorijdagi sotuvchilar Messini ko‘rish huquqi uchun har bir o‘yin uchun 500 dollardan boshlab dahshatli pul olishadi. Meksikadagi halokatli "Inter Mayami" uchrashuviga esa chiptalar 1000 dollarga sotildi. O‘n ikki o‘rinli VIP tribuna 60 ming dollar turadi. Lekin Angliyada butunlay boshqacha futbol madaniyati va stadionda o‘z uyida bo‘lishga, o‘zini uy jamoasidek his qilishga odatlangan tomoshabinlarga munosabati butunlay boshqacha. Yangi klub xo‘jayinlari qadimiy tarkibni o‘zgartirmoqda. "Chelsi" muxlislari harakati yetakchilaridan biri esa to‘g‘ri aytdi: "Premyer-liga muxlislari tobora ko‘proq o‘zlarini stadionlarda mijozlardek his qilishmoqda. Ingliz futbolining ruhi o‘g‘irlanayotgandek tuyuladi".

Kiritildi: 11:08, 16.04.2024.
O'qildi: 1699 marta.
Fikrlar: 1 ta.

Eng ko'p o'qilgan yangiliklar


Asosiy saxifa
© STADION.UZ
Guvohnoma №0917. Berilgan sanasi: 02.12.2013. Muassis: «OSIYO KABEL» MCHJ. Bosh muharrir: Bo‘ronov Olimxo‘ja Azimxo‘ja o‘g‘li. Tahririyat manzili: 100057, Toshkent shahri, Usta Shirin 125. E-mail: admin@stadion.uz
Barcha huquqlar himoyalangan. Sayt materiallaridan to‘liq yoki qisman foydalanilganda veb-sayt manzili ko‘rsatilishi shart.
Blogdagi materiallar uchun blog egasi, xabarlar ostidagi fikrlar uchun foydalanuvchining o‘zi javobgar.